استاندار کردستان گفت: دنبال این هستیم که محدوده فرودگاه سقز نیز به محدوده منطقه آزاد بانه و مریوان افزوده شود که در صورت تحقق، مزیت بزرگی برای شهرستان خواهد بود.

‌الحاق محدوده فرودگاه سقز ‌به ‌منطقه آزاد بانه و مریوان

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان که در محل سالن سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان برگزار شد، با اشاره به دستور کار این نشست که به طرح جامع شهر سقز اختصاص داشت، اظهار داشت: ما معتقدیم که این شهر از لحاظ شریانی و جهات مختلف ارتباطی و اقتصادی باید این محوریت و مرکزیت تقویت شود.

وی گفت: فرودگاه سقز و اتمام کریدور شمال ـ جنوب می‌تواند به تقویت این محوریت کمک کند، امیدواریم در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز همچنین اتفاقی بیفتد تا شاهد پویایی بیشتر باشیم.

استاندار کردستان توجه به تقویت زیرساخت‌های اقتصادی در سقز را ضروری دانست و تصریح کرد: از سقز به عنوان یک منطقه پشتیبان و حوزه راهبردی در بحث اقتصادی با توجه به نزدیکی به مرز و شهر مرزی بودن و دومین تولیدکننده گندم و مرکز تولیدات حوزه کشاورزی نگاه می‌کنیم، این شهرستان با این ظرفیت‌ها می‌تواند به مرکزیت و محوریت ترانزیتی ـ اقتصادی، صادراتی و وارداتی تبدیل شود.

وی افزود: دنبال این هستیم که محدوده فرودگاه سقز نیز به محدوده منطقه آزاد بانه و مریوان افزوده شود که در صورت تحقق، مزیت بزرگی برای شهرستان خواهد بود.

زارعی‌کوشا بیان کرد: سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اقتصادی شهر سقز می‌تواند باعث پیشرفت و توسعه شهرستان شود.

در پایان؛ اجرای طرح جامع شهر سقز با ۱۷ رأی اعضای شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان مورد موافقت قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.